© 2020 Jordan Harvey, All Rights Reserved

המחשבה על פי הבודהה. זהו אורח החיים האתי. 

כל העניין הוא ש-שום דבר לא קיים באופן עצמאי מהמחשבה שלך, זו תורתו של הבודהה ואתה יכול להשתמש בדוגמה פשוטהֶ הזו –  אם אתה גר ב"מגדל טראמפ" עם מיליוני דולרים בחשבון הבנק – אתה יכול להיות מאושר או אתה יכול אתה תהיה עצוב?   והתשובה היא שאתה יכול להיות גם וגם. האם אתה יכול לעבוד בשדות בכלכותה ולהיות שמח ולהיות עצוב? אתה יכול להיות שניהם..נכון?
 אז הרעיון הוא שזו לא הסביבה החיצונית, אלא הגישה והאהבה והחוכמה שאנו מביאים לסביבתנו שקובעות את מצב הנפש שלנו ואת החוויה שלנו.


במילים אחרות, אני אומר זוהי הכרת תודה כבסיס, כחומר-גלם לחיים.
דרך אחרת שאני אוהב לנסח את זה היא, שאם תקפוץ החוצה מהרכבת התחתית ב"טיימס סקוור" לרחוב, ופשוט איבדת את העבודה הרגע ונפרדת השבוע מאהבתך, את או אתה הולכים לקפוץ מהרכבת התחתית בטיימס סקוור ולראות משהו אחר! טיימס סקוור זועפת, המולה, זוועה או בניגוד לאם אתה מישהו מאוהב והרגע קיבלת משרת חלומותיך בעבודה, אז אתה פשוט מרגיש שמח ואתה יוצא מאותה רכבת תחתית, באותה תחנה  ואתה רואה את טיימס סקוור. אתה רואה מקום אחר לגמרי עכשיו.

אז באותו הרגע בודהה ישאל אותך: מי מהן היא הטיימס סקוור האמיתית? מי מהן היא הטיימס סקוור האמיתית? האם היא זו היא שנראית כמו מופע קרקס של אסונות או של סיפורי באימה או שהיא זו שהיא כמו כיכר שכולה חגיגה אנושית, מוארת ומאושרת ורוחנית ולא משנה מה? 
אין טיימס סקוור בחוץ!! הטיימס סקוור היחידה שיש היא זו שמסוננת דרך הסובייקטיביות שלך בהתבסס על מצב הנפש, השלומות שלך. וזו הטיימס סקוור היחידה שקיימת עבורך באותו רגע לנצח, זו עבורך באותו שנייה הכיכר טיימס היחידה שאי פעם הייתה שם –  אם אתה שמח יום אחד אתה שמח או עצוב יום אחר, אתה רואה את העולם בדרך אחרת! הכל מפולטר במוח שלך. ואתה או את הם אלו שמסננים.

המוח שלך הוא הדבר הכי חשוב על הפלנטה וזה מה שהבודהא אמר זה. בוא נשאל כמה זמן אנחנו משקיעים בטיפוח התודעה? אם זה הדבר הכי חשוב בקביעת החוויה שלנו כמה זמן אתה או את באמת משקיע בטיפוח המוח שלך? זו המילה של "הוואנה"  שיש לנו תרגמנו זאת כמדיטציה זה משמע לטפח.
 לטפח את המוח שלך פירושו לעבוד על זה!! אחת הדרכים שאני אוהב לדבר על זה היא כשאתה מקבל את מחשב ה-Mac שלך אתה שולף אותו מהקופסה ואתה הולך לשחק איתו אתה אף פעם לא קורא את מדריך ההוראות אתה לא יודע מה אתה עושה אולי אתה יודע 10% או אם אתה טכנאי אולי אתה יודע 80% רובנו פשוט לכו לשחק הכי טוב שאנחנו יודעים אף אחד לא קורא את מדריך ההוראות

בודהה אומר בסך הכול שיש לך את הדבר החזק להפליא הזה שקובע את איכות החיים שלך ואנחנו כבני אדם פשוט לא קוראים את ההוראות. אנחנו מתעלמים מהמנואל. ואנחנו אפילו לא הולכים לבית הספר כדי להבין איך להשתמש בכלי החזק העוצמתי להפליא הזה כדי להיות מאושר. ומה שהוא אמר זה שאתה או את לא צריך שום דבר אחר אתה רק צריך לדעת איך להשתמש בזה. ואז הכל מסביבך ישתנה. וזה לא אומר שזה לא אומר שהסביבה צריכה להשתנות כדי להיות משהו שונה אם אתה שנה את הסביבה הפנימית שלך פתאום הסביבה משתנה. וזה לא אומר אפילו שהסביבה "מושלמת".

 המחשב הוא המוח.מדריך ההפעלה – ההוראות –  הן הלימוד על חוכמה ואז חייבים את האפליקצייה – את היישום. לדוגמא להביא את המחשב- מוח שלנו הזה לעבודה זה באמצעות לעשות בו שימוש לטובת אחרים. נניח שאתה עובד בעמותה, אתה רוצה להביא טוב,  והמשפך זה כסף,  כדי להאכיל אנשים רעבים , זה השירות או היישום שאתה צריך.

בנאדם אתה צריך את שלושתם – אתה צריך את החוכמה שאתה צריך… אתה צריך את הטכנולוגיה ואתה צריך את היישום. 
 יש את שלושת הדברים הללו – אלו שוב שלושת התרגולים שנדרשים ממך. א' להבין את טבע המוח שלך וב'-כיצד, איך  זה עובד. אלו התורות על- "ריקנות" (emptiness) וקארמה ואז יש את התרגול – תרגולת יומיומית של טיפוח – זה אשר אנו קוראים "בהוונה", ויש לך מקום ליישם את זה.

זה אורח החיים האתי.  הוא אשר נותן את התוצר של איך אתה מתמודד עם מערכות היחסים שלך? איך אתה חי עם המשפחה שלך? איך אתה מתמודד עם הקולגות שלך? איך אתה חווה את החיים עם החברה שלך? איך אתה מתמודד עם העולם? הסביבה?

כל מה שנדרש לעיתים הוא לתרגם ולתמלל דברי חכמים. תומלל לעברית: מתודעה למציאות, מאת Dr. Miles Neale

עוד בנושא...

מה ההבדל בין הכרת הטוב לאנשים להכרת תודה לאלוהים (ואיפה נכנסת הכרת תודה רוחנית)?
זה הולך להיות מעניין. אני עוסק הרבה בהכרת תודה אזרחית-חילונית ונשאלת השאלה איפה נכנסת הרוחניות, ומה ההבדל בין הכרת הטוב לאנשים להכרת תודה לאלוהים? שלושה...
מהי הכרת תודה? כפיות טובה מספקת את התשובה (חלק ראשון)
העיסוק של ימינו ב"הכרת תודה" מתעלם במידה רבה מההיפך שלה – להיות כפוי טובה. כתוצאה מכך, הכרת תודה כבר אינה ניתנת להפרדה ממבנים כגון הערכה...
המורשת המרגשת של תרגול התודה של דייוויד סטיינדל-ראסט
דייוויד שטיינדל-ראסט, דמות ידועה בתנועה העולמית לשיטות הכרת תודה, דגל זמן רב בכוח הטרנספורמטיבי של טיפוח הכרת תודה בחיי היומיום. מסעו, שחצה את תחומי המסורת...