תומר דבורה בישועות גדולות

ישועות גדולות (אוצר מתנת החינם)

יום שישי. השעה 14:05. ממש על פי ההוראות שאני מקבל, אני מחייג את המספר.

 "שלום עליכם…" עונה לי הקול.

אני איש מאמין. לא כביטוי של אמונה דתית. כדרך חיים. והנה כאשר מתגלה המחלה, והבדיקות טרם נסתיימו, אני פונה אל מורי, הרב אגמון, ממנו אני שואב, באותה תקופה את חוכמת הקבלה של בעל הסולם: "הרב דוד" אני שואל, "מה אתה מציע לי כדי להגביר את חוסני?" והוא שולח אותי לדבר עם רבו שלו כבוד הרב שליט"א הרב מרדכי שיינברגר.

צלצול אחד.

"שלום, האם אפשר לדבר עם כבוד הרב?" אני שואל והוא עונה-יורה "מדבר". מתעשת מהר, אני משתף בקצרה את האיש שפועל לקירוב לבבות לערכי הקבלה, שואל לעצתו. הוא עונה: "קראת את תומר דבורה?" וטרם אענה, הוא ממשיך "קרא לעומקו את תומר דבורה. עיין בו בחוזקה".

מעט ספרים, ודאי ספרי קודש ספורים בביתי. את "תומר דבורה" כבמטה קסם אני קונה כבר לפני מספר חודשים. מעולם לא העמקתי בו. והנה עכשיו אני דורש בו בשקיקה. מעמיק וחוקר. לוקח.

תומר דבורה, רבנו משה קורדברו (הרמ"ק) לימוד העברת המידות, טובה תחת רעה

רבנו משה קורדברו, מגדולי הדור, הרמ"ק, כותב את את תומר דבורה. זהו ספר על מוסר ודרך. לא ספר דת. הרמ"ק מדבר על י"ג רחמים, רחמים אינסופיים מאת בורא עולם שאם אתה מעביר על המידות שלך – משמע אדם מעביר על מידותיו, סולח ומאחל טוב בליבו גם כאשר מישהו לא בהכרח נוהג כפי שהיה רוצה או חושב שצריך היה לנהוג בורא עולם מעביר על המידות שלו כביכול. אומר הרב אליהו שירי וכך אני מצטט אותו.  במילים אחרות, אם אדם מתנהג עם הסובבים אותו ברחמים, סלחנות, ויתור, מעביר על מידותיו, לא מקפיד, לא נוטר, מיטיב עם כולם וכו', בורא עולם, מידה כנגד מידה, יושב על כסא הרחמים כשהוא דן אותו.

ויש שיראו בו את האל או את הטבע, או שפע או אנרגיה.

"מידותיו של הבורא מתגלות דרך עשר הספירות, 7 הספירות התחתונות, הראשונות, דרכם יורד שפע לעולם מעורבות בדין, ושלוש העליונות מגיע השפע לעולם ודרכם – כתר חכמה בינה,ברחמים בלבד, רחמים שאין בהם תערובת בכלל. הכוונה שאם אתה תעביר על מידותיך, הבורא ישפיע עליך שפע של רחמים, שפע נקי, ללא דין וככל שאתה מעביר על מידותיך, מחזיר טובה תחת רעה, כך אתה מושפע משפע של רחמים דרך הספירות העליונות (שום דבר לא חוצץ בינך לבין הישועה, אם ננהג ונמשוך י"ג מידות הרחמים)."

והרב נותן ומדגים: "למעשה בחיי היומיום זה מופיע לנו כהזדמנות עצומה, הנה מישהו ריכל עליי, או לא מחזיר לי טלפון גם שאני מחפש אותו כמה פעמים, מישהו בעבודה לא עוזר לי ומקדם את הפרויקט שלי, ועוד כהנה, ואז הוא חוזר אליי או צריך אותי או מתקשר אליי, להחזיר לו טובה תחת רעה תהיה אולי אחת המתנות הכי גדולות שפספסתי בחיי, אחת ההזדמנויות לאושר ועושר ושגשוג ושפע…

אבל לעתים האנשים הללו לא חוזרים אלינו או שייקח זמן עד שנהיה בקשר. אז מה עושים? מה עושים כדי להפך את השיחה הפנימית הזו שיש לי עליהם? תערובת של כעס, קנאה, מירמור. מה עושים כדי לקבל שפע נקי ללא סחר מכר, שפע נקי מדין שכולו רחמים?

אם אתה תצליח לחפש אותם את השמות שלהם, לרשום אותם אפילו, לחשוב עליהם מחשבות טובות והשפיע עליהם לטובה בתפילה, אתה מראה לבורא עולם שאתה מעביר על המידות שלך. אני מעביר על המידות שלי."

אם אני מדמיין את עצמי- רק כמה שנים אחורה מאזין לדברי אלו – איך לומר…הייתי לפחות מצקצק בלשוני. והיום, המילים, החוכמה, הערכים היהודים, האוניברסליות, מושכת אותי. "אז מה אני צריך לעשות ברמה המקצועית?" אני שואל עצמי

"פרקטית" על פי הרב אליהו שירי," יש לנו את תרגיל המוח המיומן, בתרגיל המוח המיומן יש לנו אפשרות ליצור ריקוד פנימי עם המוח, כח האמונה, שבאמצעות "משפט זהב" עוזר לנו לשנות תבניות ממחשבות מקטינות ומורידות למחשבות מחזקות. מתבנית שלילית לתבנית חיובית". והוא אומר כך:

אחד המשפטים שאני אוהב לשמוע ומתחיל להשתמש בהם היא "הריני מאמין באמונה שלמה, שבאוצר מתנת חינם ממש מתחוללת עבורי ישועה" בעניין הזה והזה ולומר תודה, מלווה שמחה מתוך הדבר שעתיד לבוא, כאילו כבר היה, אני טועם מין השמחה כאילו היתה כאן.

אז הנה ההנחיות: "קח דף";
רשום בכותרת את המילים הבאות: "דף הישועות שלי";
והתחל לרשום עליו את אותם דברים או אנשים שציערו או שמדאיגים אותי או שפגעו בי;
לפחות פעם ביום להיות עם הנייר הזה – בנפרד, בחדר שקט;
כשאתה בעצירה הזו – צור אנרגיה של תשומת לב, מיקוד ופתיחות לאמונה בישועת הבורא או הבריאה בדבר הזה;

לדוגמא הנקודה הראשונה שרשמתי היא הפרנסה או השיחה שאני משוחח עם עצמי שיהל ידבר איתי לגביה. אז אומר כך לעצמי:

"הריני מאמין באמונה שלמה, שבאוצר מתנת חינם בעניין הזה של גלעד, ממש ממש מתחוללת עבורי ישועה נפלאה, ואני אומר תודה על ההזדמנות להתמודד עם מצב חדש, שבו אני נוכח למה שיש, ואיני יודע עוד מה הפתרון והוא יבוא, וזה מצריך אותי לפתוח דף חדש ולהביא את הכרת התודה לאנשים בכלל ולגלעד. ועכשיו, ושאני נדרש לפתוח את צירי ליבי, ולשמן את מוחי, לצאת מהמקום של צודק, לראות את האחר בגדולתו, ובאותו הזמן להישאר נאמן לערכיי, למי שאני, להיות מקצוען. ותודה על הדרך הזו וההזדמנות הזו שגלעד נותן לי בדרכו".

"הריני מאמין באמונה שלמה, שבאוצר מתנת חינם הזה של אהרון חברי, ממש ממש מתחוללת עבורי ישועה נפלאה, אומר תודה לך אהרון שלא היינו בקשר מספר חודשים, אתה מלמד אותי פרק בהילכות הזמן ובהדרכה שלך אליי, ואני מכיר לך תודה על זה שאתה חברי ועוזר לי ותעזור לי כה רבות, תודה, תודה, תודה."

"יש מי שזורק אגרופים לשמיים, בשאגה או בקריאה של שמחה, יש אחר שאומר את זה כך 5 או 6 פעמים, כך המוח יתחיל להתרגל, אומר שירי, "וכך אתה פותח את זרם המחשבות, וזה מחלחל לאט לאט לתת-המודע, ונתחיל לחוות גשם של ישועות".

ששואלים אנשים מה קיבלתם מהתרגיל הזה, התרגיל הזה גורם להפתעות וישועות גדולות.

זהו הסוד של הכרת התודה. אותו סוד של הסטת המבט, הפניית המבט לקיים, כטוב.

אני יכול לקחת את זה כתרגולת יומית: אני רושם לפני שאני רושם ועושה עבודה שהיא מכוונת לראות את הקיים כטוב גם אם מישהו ציער או ביאס אותי. ואני יכול להשתמש כתרגולת למה שאני קורא "ניקיון פנימי". במילים אחרות לנקות את המחשבות שלי לגבי אנשים שציערו אותי או פגעו בי או לכלכו עליי או קינאו בי. אני יוצר רשימה כזו ואני באופן מכוון עם הרבה כח ומיקוד ואנרגיה ותנועות יד, מאחל להם את כל הטוב שבעולם. בצורה מאוד מאוד מקצועית.

אם אני עושה את זה חמש שש פעמים אני משפיע על חיי לטובה, זה ריכוז אנרגיה עצום, וזרם מחשבות זרם דיבור אמונה, תודה לישועה, זה מתחיל לברך אותו, זה משפיע עליו, על הבחירות שלו. זה משפיע על ליבו להתהפך.

הרב אליהו אומר ש"זה לא רק לסלוח, שזו מידה מאוד יפה, אלא יש בו רגש של אמונה, של ברכה, שמעבר לכך וההשפעה של כך גדולה גם על מי שברכתי אותו וגם עליי".

זה לא מתאים לאנשים שיש בם רק את הרצון לקבל. אומר הרב שירי ש"זה לא מתאים למי שזקיפות עמוד השדרה שלו זו תכלית הבריאה, זה לא מתאים למי מסתובב עם מוט של מטאטא ואומר אני לא מתכופף".

המטרה היא לא לנצח אותו אלא לנצח את עצמי,

לגייס את האנרגיה הנפשית בשבילך, ואם לא בשבילך אז בשביל הסביבה שלך, אשתך, ילדיך, שלום הבית ואוירה בכשכונה, בעיר, במדינה.

נפלא שבמופלא.

עוד בנושא...

מיהו אדם מכיר תודה (ומהו אורח חיים של הכרת תודה) ביהדות ולפי המקורות
 אחד הדברים שאני מתמודד עימם כל בוקר, כל יום, במהלך היום, בעליות ובירידות של החיים זה "מיהו אדם מכיר תודה", אותו אחד או אחת שעובד...
מה ההבדל בין הכרת הטוב לאנשים להכרת תודה לאלוהים (ואיפה נכנסת הכרת תודה רוחנית)?
זה הולך להיות מעניין. אני עוסק הרבה בהכרת תודה אזרחית-חילונית ונשאלת השאלה איפה נכנסת הרוחניות, ומה ההבדל בין הכרת הטוב לאנשים להכרת תודה לאלוהים? שלושה...
מהי הכרת תודה? כפיות טובה מספקת את התשובה (חלק ראשון)
העיסוק של ימינו ב"הכרת תודה" מתעלם במידה רבה מההיפך שלה – להיות כפוי טובה. כתוצאה מכך, הכרת תודה כבר אינה ניתנת להפרדה ממבנים כגון הערכה...